K.K.Alongi: Kevätuhrit

Kevätuhrit

 


K.K.Alongi: Kevätuhrit
Otava 2016
303 sivua

Mä olen kuollut. Tämä on ensimmäinen ajatus, joka tulee hänen päähänsä. Mä olen kuollut ja joutunut helvettiin.

15-vuotias Jade herä metrossa Sörnäisissä keskellä pimeyttä. Pian paljastuu karmea totuus: kaikki muut ympärillä ovat kuolleet. Joukko muita nuoria kohtaa saman kauheuden eri puolilla kaupunkia. Sattuma heittää heidät yhteen, ja he aloittavat matkan kohti tuntematonta maailmassa, jossa mikään ei ole niin kuin ennen.

Tämän kirjan löysin Suomalaisesta ja maksoi vain vajaa viisi euroa. Ei paha näin hyvästä kirjasta.
Olin aluksi todella innoissani pääsemään lukemaan tätä kirjaa, mutta into tyssäsi alussa noin kymmenennen luvun kohdalla. Luultavasti näin tapahtui, koska vaikka koko kirja on kannesta kanteen jännittävä, tapahtui alussa sen verran samanlaisia juttuja, että piti käskeä itsensä lukemaan tätä kirjaa. Ja toinen syy on se, että kirjan alussa esitellään vain kaksi henkilöä, enkä pystynyt samaistumaan kumpaakaan, sillä hahmot olivat todella kaukana minusta itsestäni.

Kun kuitenkin taas käskin itseäni automatkalla jatkamaan, alkoi kirjassa tapahtua. Luin sitten siinä sunnuntaina noin kahdesta ilta kymmeneen tätä kirjaa. Pidin vain läksytauon ja minut löysikin sitten illalla säkkituolista portaiden alta.

Kuten olen jo varmasti maininnutkin kirjassa on joka luvussa jotakin jännittävää tai mielenkiintoista. Kirjassa on myös mysteeri siitä mikä tappoi kaikki ihmiset, mutta sitä ei pysähdysiinä miettimän, on niin paljon muuta. Odotan kuitenkin innolla selvittää tämän mysteerin seuraavia kirjoja lukiessani.   

Odotan enemmän kuin innolla sitä, että saan kirjan jatko-osan jostakin käsiini, ja pääsen uppoutumaan sen maailmaan.

Suosittelen kirjaa nuorille/nuorten kirjoista pitäville, jotka sen lisäksi pitävät jännityksestä, jota seuraa koko kirjan ajan.

Tähdet: ★★★★
   

Kommentit

Suositut tekstit

Ali Benjamin: Mitä sain tietää meduusoista